La doctoranda Patricia Orietta Zúñiga defensa la tesi “CALIDAD DE LOS PROCESOS DE PRÁCTICAS EN MODALIDAD EN LÍNEA: percepciones de estudiantes de la Carrera de Educación Parvularia de la Universidad Central de Chile”

La doctoranda Patricia Orietta Zúñiga defensa la tesi “CALIDAD DE LOS PROCESOS DE PRÁCTICAS EN MODALIDAD EN LÍNEA: percepciones de estudiantes de la Carrera de Educación Parvularia de la Universidad Central de Chile”

El dimecres 10 de gener, Patricia Orietta Zuñiga Rocamora va defensar en format online la seva tesi doctoral, titulada “CALIDAD DE LOS PROCESOS DE PRÁCTICAS EN MODALIDAD EN LÍNEA: percepciones de estudiantes de la Carrera de Educación Parvularia de la Universidad Central de Chile.” 

Aquesta tesi doctoral ha estat dirigida per la Dra. Isabel del Arco Bravo (UdL), membre de l’equip EDO-UdL.

El tribunal ha estat format per:

Presidenta del tribunal: Dra. Mireia Tintoré  Espuny (Universitat Internacional de Catalunya)

Vocal del tribunal: Dra. Jacelyn Uribe Chamorro (Universitat Central de Xile)

Secretària: Dr. Òscar Flores Alarcia (Universitat de Lleida)

Aquesta tesi dirigida per la Dra. Isabel del Arco s’emmarca en el tercer eix de recerca de l’equip EDO-UdL que és el relacionat amb noves formes d’organització i innovació en el marc de la docència i formació universitària.

La pandèmia el 2020 i el 2021, va obligar les institucions d’educació superior a adaptar ràpidament els processos d’ensenyament i aprenentatge. Aquesta transició a l’educació en línia va plantejar desafiaments significatius per a la formació docent, especialment en relació amb el Pràcticum, que és un component crucial de la formació inicial docent. Donada la natura, sense precedents, d’aquesta situació i la manca de suficient investigació que avaluï la qualitat de les experiències de Pràcticum durant aquest període, aquest estudi aborda les dimensions principals d’aquest procés.

Entre altres resultats, la tesi apunta que:

Las actividades propuestas durante el Prácticum en líneacomo análisis de videossimulaciones y clases sincrónicas abordaron el contenidopero no proporcionaron las competencias necesarias para enfrentar los desafíos en el aulaSe destaca la importancia de la reflexión como parte fundamental del aprendizaje y la necesidad de integrar diferentes disciplinas”.

Des de l’equip EDO-UdL donem l’enhorabona a la nova Dra. Patricia Orietta!

 

About the author

Aleix Olondriz administrator

Translate »